Меню сайту
Пошук


Світова література

Матеріали надані вчителем світової літератури Семенюк С.А.

1). Впровадження технології критичного мислення на уроках світової літератури (викачати із сервера

2). Естетичне виховання на уроках світової літератури  (викачати із сервера)

Розробка уроку на тему: Г.К.Андерсен – Король казок. Вступний урок. Поєднання побутовості і фантастики. Казковий світ Андерсена в музиці.  (викачати план уроку)


                                      Розробка уроку


Навчальна презентація до уроку "Твардовський"


Тема уроку: О.Т.Твардовський «Я убит подо Ржевом…», «Я знаю, никакой моей вины». Поетизація подвигу у Великій Вітчизняній війні простих солдат, що загинули «на безымянных высотах», але врятували від фашистів Батьківщину і людство. Проблема історичної памۥяті і моральної відповідальності перед тими, хто загинув на війні.

 

Мета уроку: познайомити школярів з поезією російського поета О.Твардовського, присвяченою подвигам солдатів у Великій Вітчизняній війні; удосконалювати навички технологічного аналізу твору, виразного читання поетичного твору; виховувати повагу до подвигу захисників Вітчизни, до історії своєї країни; виховувати культуру звۥязного мовлення: логічність, послідовність, доказовість, емоційність, вміння відстоювати свою точку зору.

 

Тема і епіграф до уроку на мультимедійній дошці (слайд № 2-3).

 

Хід уроку

Мотивація пізнавальної діяльності школярів.

 

І. На фоні пісні «Журавлі» - вступне слово вчителя.

Памۥять про війну – особлива памۥять. Це памۥять серця. Це вища ступіно поваги, вдячності, поклоніння тим, хто переміг у страшній війні і одержав Велику Перемогу. Література і мистецтво береже памۥять про ті дні, передає нащадкам ті почуття, які заполонили людей, що боролись з великим лихом – фашистською навалою.

Актуалізація опорних знань школярів.

-         Що ви знаєте чи дізнались про війну, готуючись до сьогоднішнього уроку.

Учні діляться враженнями від того, що прочитали і підготували про Велику Вітчизняну війну.

 

ІІ. Вивчення нової теми. Слайд 4-6.

Сьогодні ми прочитаємо поезію про війну О.Твардовського. Хто він? Звідки? Чим займався до війни і після?

Перегляд слайдів 7-8.

Учні доповнюють біографічні дані про поета, які вони прочитали вдома (попереджувальне завдання).

Слово вчителя.

Тема Великої Вітчизняної війни була найболючішою для поета (слайди 9-10). Він сам брав в ній участь як кореспондент. Своїми очима бачив поранених на полі бою бійців, чув їхні розповіді. Слайд 11-12.

Так, після поїздки у 1942 році до Ржева виник задум створити особливий твір-поезію «Я вбитий під Ржевом» (1945-1946).

- Слухаючи вірш, подумайте, в чому його винятковість, незвичайність?

Читання вірша вчителем.

Відповіді учнів на поставлене перед читанням питання.

Коментоване читання вірша (за фрагментами: з використанням слайду № 13 «Запитання та завдання до вірша»).

1.     Що незвичайного у першому фрагменті вірша?

2.     Що відбувається з образом конкретного солдата?

3.     Що надає образу узагальненого характеру?

4.     Яке головне питання хвилює полеглого солдата?

5.     Що символізує подальший хід війни?

6.     Яка нова думка звучить у рядках:

     И никто перед нами

     Из живых не в долгу,

     Кто из рук наших знамя

     Подхватил на бегу,

     Чтоб за дело святое,

     За совместную власть

     Так же, может быть, точно

     Шагом дальше упасть.

7.     Чи існує наш борг перед полеглими на полях Великої Вітчизняної війни?

 

ІІІ. Висновки.

Працюючи над текстом вірша, школярі роблять висновки і приходять до думки: вірш «Я вбитий під Ржевом» сприймається і як заповіт мертвих, і як реквієм за вбитими, і як клятва живих на вірність Вітчизні.

 

Вся робота над тесктом вірша, музика, слайди створюють такий фон, що школярі не можуть залишитися байдужими до долі тих, хто поліг у жорстокій боротьбі з фашистами, відстоюючи свою землю

На цьому фоні вчитель читає вірш «Я знаю, никакой моей вины…».

 

Порівняльний аналіз віршів:

1.     В чому ці вірші схожі?

2.     Чим вони відрізняються?

3.     Що можна сказати про автора вірша? Він військовий, поет чи просто людина?

4.     Чи однаковий зміст вкладає поет у займенник «Я» в обох віршах?

5.     Чи потрібно повертатися до теми Великої Вітчизняної війни зараз, у мирний час?

 

Продовжіть речення:

1. Я вважаю, що до теми про Велику вітчиняну війну слід (не слід) повертатися, тому що…

2. Сьогоднішній урок переконав мене у тому, що…

3. Такі поезії навчають мене…

 

Домашнє завдання. Вивчити уривок з вірша «Я убит подо Ржевом» напамۥять або виразно прочитати вірш «Я знаю, никакой моей вины…» (за вибором). 


Всім привіт!
Спеціалізована загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів № 8 вітає відвідувачів сайту.


Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Наша школа
Переможці конкурсу сайтів
Сайти вчителів школи знову відзначені на міському та обласному конкурсі освітніх сайтів.

Офіційний сайт школи - ІІ місце на міському конкурсі. Сайт початкової школи СЗШ № 8 - II місце в обласному конкурсі веб-сайтів. 

І місце в місті та ІІ місце в області: персональні сайти вчителя математики та інформатики Кравчук Г.Т. (перейти на сайт) та вчителя початкової школи Бігус І.М. Перейти на сайт.

ІІІ місця: в області - персональний сайт вчителя світової літератури Шенькарук А.В., (перейти на сайт) в місті - персональні сайти вчителя хімії Мороз Л.О.(перейти на сайт), та вчителя початкових класів Атаманюк Н.В.(перейти на сайт). Сайт "Інклюзивна освіта" Атаманюк Н.В. в області - 4 місце.

Серед учнівських проектів отримали дипломи сайти "Вивчаємо інформатику" (перейти на сайт), "Моя Україно" (перейти на сайт), електронний посібник "Художня культура. 11 клас" (перейти на сайт)

«Методичний портал»


Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz