Меню сайту
Пошук


Психологічна служба

Матеріали практичного психолога школи Мельник О.О.





Тиждень психології у школі 

Тиждень психології у школі проводився у квітні 2014 р. Читайте детальніше та перегляньте світлини на сторінці блогу школи

Перейти за посиланням

Тренінг креативності для вчителів

Професія педагога є однією з найбільш творчих видів діяльності. Адже предмет його творчості - це унікальна й неповторна особистість. Крім того, педагогу постійно доводиться знаходитись у нестандартній обстановці, в процесі живого спілкування з дітьми, коли кожна нова ситуація потребує творчого і нешаблонного розв'язання.

Очевидною стає проблема стимулювання розвитку педагогічної творчості, креативності сучасних педагогів, їхньої психологічної готовності до використання освітніх інновацій. Враховуючи все це і було проведено тренінг креативності для вчителів. 

 

Поради психолога

 Випускнику! П’ять способів усе встигнути  

Незабаром розпочнуться іспити ЗНО. Як усе встигнути вивчити, повторити та ще й вирішити особисті справи? Скористайтесь цими способами у боротьбі із втомою, напруженням, браком часу.

Плануйте завтрашній день.

Заведіть блокнотик, у який щовечора записуйте, що вам треба зробити завтра. І обов’язково перевіряйте, чи все із запланованого встигли зробити.

Не дивіться телевізор. Ваше життя набагато цікавіше, ніж життя героїв серіалу чи події у світі. Якщо станеться щось глобальне, то ваші друзі, родичі сповістять вас.

Не забувайте, вам ще потрібно багато встигнути для свого зоряного майбутнього!

Переконайтесь – життя без телевізора є.

Навчіться відпочивати. Відпочинок теж потрібно занести до списку важливих справ. Тільки після доброго відпочинку, прогулянки відновиться ваша розумова працездатність і здатність запам’ятовувати складний навчальний матеріал. Переводьте увагу з одного заняття на інше.

Зміна видів роботи усуває одноманітність. Після того, як ви 3 години просиділи за книжками, можете піти на консультацію до друзів або допомогти батькам.

Визначте пріоритети. Почніть свій день із вирішення важливого завдання.

Менш важливі справи залиште на завтра.  

 

 Рекомендації щодо прийомів і методів розвитку творчих здібностей учнів

 - допомагайте їм діяти незалежно;

 -  не робіть швидких припущень, на основі детального спостереження та оцінки визначайте сильні та слабкі сторони учнів;

 -  не стримуйте ініціативи учнів, і не виконуйте роботу за них;

 -  розвивайте в них навички самостійного вирішення проблем;

 -  використовуйте складні ситуації, які виникають у дітей у школі чи вдома. Для застосування набутих навичок у вирішенні проблем;

 -  стимулюйте творчий інтерес  у дітей;

 -  використовуйте цікаві аналогії;

 - створюйте на уроці емоційне переживання (ефект здивування, захоплення, недовіри, незвичність наведеного факту);

 -  використовуйте розвивальні ігри, що моделюють сам творчий процес, сприяють розвитку різних інтелектуальних рис, а саме: уваги, пам’яті, особливо зорової, здатності до комбінування, вміння знаходити помилки; просторову уяву, здатність передбачати наслідки власних кроків;

 -  підходьте до всього творчо.

Адже, розвиток творчих здібностей учнів – це справа не одного дня, тижня чи місяця, а результат наполегливої і систематичної праці впродовж року, усього часу навчання в школі, всього життя.

 Практичний психолог

 Глосарій

—  Обдаровані діти – діти, в яких у ранньому віці виявляються здібності до виконання певних видів діяльності.

—  Задатки - природжені анатомо-фізіологічні особливості, які є основою для розвитку на їх базі здібностей;

—  Схильності - конкретна вибіркова спрямованість індивіда на певну діяльність; ґрунтується на інтересах, потребах у виконанні певної діяльності;

—  Здібності – індивідуальні властивості особистості, які дають змогу за інших рівних умов успішніше оволодіти певною діяльністю, розв'язувати завдання, проблеми;

—  Загальні здібності – це властивості, які лежать в основі оволодіння будь-якою діяльністю;

—  Спеціальні здібності – дають змогу конкретній людині оволодіти певною діяльністю, успішно виконувати цю діяльність;

—  Творчі здібності – дають змогу успішно виконувати творчу діяльність( загальні творчі здібності-будь-яку творчу діяльність, наприклад, літературну, композиторську);

—  Обдарованість – специфічне поєднання здібностей, інтересів, потреб, яке дає змогу виконувати певну діяльність на якісно високому рівні, що відрізняється від умовного «середнього» рівня;

—  Творча обдарованість – дає змогу успішно розв’язувати творчі завдання, виконувати творчу діяльність оригінальніше, ніж за наявності 2простих» творчих здібностей;

—  Талант – система рис, властивостей, які дають змогу особистості досягти значних успіхів в оригінальному виконанні творчої діяльності;

—  Геніальність – найвища форма таланту, системна характеристика особистості, яка свідчить про її над оригінальні досягнення, що суттєво переважають «звичайну» й навіть творчу діяльність (зокрема й на рівні таланту).

 

                       Посміхайтесь!


Пропонуємо розгадати загадку: «Вона немає ціни. Вона збагачує тих, хто її одержує, не збіднюючи тих, хто її дарує. Вона продовжується одну мить, пам'ять же про неї часто зберігається надовго. Немає таких багатих, які могли б прожити без неї, і немає таких бідних, які б не стали багатші її милістю.

Вона створює щастя в домі, атмосферу доброзичливості у справах і служить паролем для друзів.

Разом з цим її не можна купити, випросити, позичити чи вкрасти, бо вона являє собою таку цінність, яка не принесе ніякої користі, якщо тільки не буде йти від чистого серця».

Так що ж це? Звичайно ж, посмішка! Тож поговоримо про посмішку .

Вчинки красномовніші за слова, а посмішка означає: «Ви мені подобаєтесь. Ви робите мене щасливим. Я радий вас бачити». Я кажу про справжню щиру посмішку - посмішку, сповнену сердечної доброти, що йде з глибини душі, посмішку, яка високо цінується в людських стосунках.

Що можна порадити, якщо ви не відчуваєте бажання посміхатись? Спробуйте змусити себе: якщо ви наодинці, наспівуйте якусь веселу пісеньку, згадуйте приємні хвилини вашого життя, коли ви чудово повеселилися у товариша на іменинах, коли ви добре відповідали біля дошки і одержали заслужену п'ятірку, коли вам посміхнулася дівчина, яка вам симпатична, і погодилася піти з вами в кіно . Поводьтеся так, як ніби ви вже щасливі, і це приведе вас до щастя!

Щоразу, коли виходите з дому, наберіть бадьорого вигляду, високо підніміть голову, ніби вона увінчана короною, дихайте на повні груди, «пийте» сонячне світло, вітайте посмішкою ваших друзів. Намагайтеся зосередитися на думці про те, що вам хотілося б здійснити, намалюйте в своїй уяві образ симпатичної і достойної людини, якою вам хотілося б стати. Підтримуваний вашою думкою, він буде щохви­лини перетворювати вас саме в таку особистість!

Посміхайтеся! І люди, зігріті вашою посмішкою, будуть тягнутися до вас!

Посміхайтеся! І ваша посмішка створить щастя у вашому домі, атмосферу доброзичливості в спілкуванні.

Тільки ця посмішка має йти від чистого серця, тоді ви станете багатші з її милості. Адже, якщо ви здатні завжди посміхатися життю, життя завжди посміхнеться вам!





Я.Коменський

Ні пеклом, ні раєм не повинен бути дім для дитини –але місцем, де можна жити (тільки не єдиним). Місцем де жити хочеться, але не настільки, щоб прагнути ним обмежуватись. Звідки можна впевнено йти і куди радо повертатись. Де все співвідноситься з життям, - де якщо й немає гармонії, є надія .

В.Леві 

З посеред багатьох доріг (якими йде у своєму життя людина) сім’я є першою та найважливішою. Ця дорога для кожного особлива, єдина та неповторна, від якої неможливо віддалитися. Кожен з нс народжується у сім’ї, і власне цим ми дякуємо їй за зам факт бути людиною. А якщо народження на світ та входження у суспільство відбувається без сім’ї, то це завжди болісний процес, який впливатиме на все подальше життя.

З листа до сімей Яна Павла ІІ

Любов – як ртуть: її можна втримати на розкритій долоні, але не у стиснутому кулаці.

Дороті Паркер.

Дім – світосховище для людини.


Олексій Бельмаов, сучасний письменник

Якщо твої наміри на рік – сій жито, на десятиліття – саджай дерево, на віки – виховуй дітей.

Народна мудрість.

Жодні дитячі садки, дитячі «будинки, притулки й подібні фальшиві заміни сім'ї не дадуть дитині необхідного, бо головною силою вихован­ня є те взаємне почуття особистої незамінності, яке пов'язує батьків з дитиною і дитину з батьками своєрідним єдиним зв'язком — утаємниченим зв'язком кревної любові. Лише в сім'ї дитина почувається єдиною і неповторною, вистражданою, істотою, яка виникла через поєднання двох інших істот і зобов'язана їм своїм життям. Цього ніщо не може замінити. І як би добре не виховували годованця, він завжди зітхатиме десь на самоті про свого кревного батька і про свою кревну матір .»
 


Всім привіт!
Спеціалізована загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів № 8 вітає відвідувачів сайту.


Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Наша школа
Переможці конкурсу сайтів
Сайти вчителів школи знову відзначені на міському та обласному конкурсі освітніх сайтів.

Офіційний сайт школи - ІІ місце на міському конкурсі. Сайт початкової школи СЗШ № 8 - II місце в обласному конкурсі веб-сайтів. 

І місце в місті та ІІ місце в області: персональні сайти вчителя математики та інформатики Кравчук Г.Т. (перейти на сайт) та вчителя початкової школи Бігус І.М. Перейти на сайт.

ІІІ місця: в області - персональний сайт вчителя світової літератури Шенькарук А.В., (перейти на сайт) в місті - персональні сайти вчителя хімії Мороз Л.О.(перейти на сайт), та вчителя початкових класів Атаманюк Н.В.(перейти на сайт). Сайт "Інклюзивна освіта" Атаманюк Н.В. в області - 4 місце.

Серед учнівських проектів отримали дипломи сайти "Вивчаємо інформатику" (перейти на сайт), "Моя Україно" (перейти на сайт), електронний посібник "Художня культура. 11 клас" (перейти на сайт)

«Методичний портал»


Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz