Меню сайту
Категорії розділу
Пошук

Каталог - Сайти шкіл та освітніх закладів

Педрада "Здоровий спосіб життя" (продовження)

Педрада "Здоровий спосіб життя"

Продовження                    Перейти на попередню сторінку

З метою усунення перевантаження учнів при виконанні домашнього завдання:

  1. Керуватися тимчасовими рамками, встановленими санітарними нормами. З цією метою координувати обсяг домашнього завдання з іншими вчителями - предметниками.
  2. Попереджати зайве збільшення обсягу домашнього завдання, яке може призвести до перевантаження учнів.

 З цією метою уникати:

  • завдань, розрахованих лише на механічну роботу нетворчого характеру;
  • громіздких завдань, що віднімають багато часу (д/з не повинні перевищувати 1/3 класної роботи);
  • розраховувати тільки на ті ЗУНи, якими учень реально володіє;
  • не переоцінювати здібностей учнів працювати в прискореному темпі;
  • не давати завдань, про порядок і прийоми, виконання яких в учнів немає ясних уявлень;
  • дотримуватися головної тенденції сучасної школи – доводити обсяг домашнього завдання до розумного мінімуму шляхом максимального використання навчального часу на уроці.

Гра «Буратіно»
 Буратіно потягнувся,
Раз — нагнувся, два — нагнувся,
Руки в сторону розвів —
Мабуть, ключик загубив.
А щоб ключик відшукати,
Треба нам навшпиньки встати.

Аналіз стану здоров'я учнів нашої школи дав змогу визначити першочергові напрямки роботи школи з цієї проблеми:

  • профілактика і корекція порушень зору (зорова гімнастика, розміщення учнів на робочих місцях із урахуванням порад лікарів); причиною  збільшення зорового навантаження, є захопленням комп’ютерною технікою та телебаченням
  • профілактика і корекція порушень опорно-рухової системи (підвищення рухової активності, комплекс фізкультурно-оздоровчих заходів);
  • профілактика і корекція порушень органів травлення (посилений контроль за організацією гарячого харчування, пропаганда раціонального харчування, створення умов одержання дієтичної їжі).

Вимоги до освітленості у нашій школі в основному дотримуються, розмір та кількість шкільних меблів відповідає віковим потребам,.

Таким чином, наша роль полягає в тому, щоб виробити у кожного учня ставлення до здоров'я як до головної людської цінності.
Як вже було зазначено, педагогами школи накопичено певний досвід щодо прищеплювання учням здорового способу життя, але очевидно те, що поодинці, жоден педагог не зможе досягти позитивного результату. Ефективність роботи з формування здорового способу життя в учнів буде залежати від того, як ми зможемо побудувати систему співпраці соціуму, школи і сім'ї, наскільки всі учасники будуть прагнути до спільної мети – збереження здоров'я дитини.
  Велике значення для попередження втоми є чітка організація навчальної праці. На уроках, де більша частина навчальної діяльністі пов’язана з класною дошкою, дуже важливо, щоб до початку уроку було зроблено необхідні записи на дошці: завдання для усного рахунку, опитування, можливо, план роботи на уроці. Можна зразу вказати в залежності від ступеня складності завдання якому рівню відповідає його виконання. Знаючи весь план уроку, які знання, вміння, навички необхідно набути, який обсяг роботи виконати, учень може обрати ступінь складності завдання, розподілити свою роботу на свій погляд, що формує учня як суб’єкта навчальної діяльності.
 Під час вивчення нового матеріалу добре,коли весь матеріал уроку записаний на дошці або на плакаті й при підведенні підсумків уроку є можливість охопити ще раз поглядом виведені формули, співвідношення, графіки тощо.
Антистресовим моментом на уроці є стимулювання учнів до різноманітних способів ров’язання, не боячись помилитися, отримати неправильну відповідь.
 Ставлення учнів до свого здоров'я, за думкою більшості спеціалістів, є основою здоров'язбереження, так як через мотивацію цього ставлення можна здійснити ціннісне - орієнтовану діяльність дітей та підлітків по збереженню та зміцненню власного здоров'я.
 У зв'язку з цим пропаганда здорового способу життя через валеологічне та екологічне виховання засобами уроків є складовою у розв'язанні проблеми здоров'язбереження. Тому було б чудово, якби вчителі, що викладають предмет основи здоров’я ,більше надавала практичних  знань учням, співпрацювали з вчителями –предметниками для реалізації міжпредметних зв’язків на уроках, і слід  нагадати, що в квітні місяці щорічно проводиться місячник здорового способу життя, запрошуються лікарі –фахівці і нашим учням до вподоби таке спілкування, але хотілося б щоб ми ставилися більш відповідально і всі долучалися до таких заходів. Тому зараз я пропоную ще попрацювати на благо нашої школи та учнів. 

 Завдання 2. Останнім часом у нас зявились можливості отримувати кошти на розвиток та обладнання школи, кабінетів тощо.  Уявіть, що нам надали таку можливістьі пропонують зробити наступне: «сучасний спорт майданчик з різними  зонами та обладнанням», «сучасний басейн + обладнання + масажний кабінет», «сучасний медичний кабінет + обладнання», «сучасна міні-лабораторія, дослідницький центр, де учні матимуть змогу проводити всі фізичні та хімічні досліди, вирощувати рослина, мати зоо- куточок».
І все інше куди може добратись ваша уява та фантазія. Що вам потрібно зробити,,, переконати колег, що ваш проект найкращий і саме на нього потрібно виділити кошти.

Суть завдання иа умови його виконання
Розробити проект згідно завдання та захистити його так, щоб саме цей проект був обраний найкращим і фінансування проекту буде надано саме на цей проект 
Якщо проект набере половину голосів всіх учасників +4 голоси. Команди отримали однакову кількість сигнальних карток для голосування та в кінці презентації проектів провели голосування у формі прикріплення сигнальних карток на той чи інший проект

Приклад виконання завдань: опис проектів.
1.    Сучасна міні-лабораторія, дослідницький центр, де учні матимуть змогу проводити всі фізичні та хімічні досліди, вирощувати, спостерігати зв рослинами, зоо-куточок

  • Робота учнів у такій лабораторії носить практичну направленість, дає знання, які в подальшому житті будуть корисними
  • Виховує любов до живої природи, до зберігання екологічного балансу
  • Виховує інтерес до предметів природничого циклу
  • Впливає на вибір професії, в даний час є потреба в спеціалістах технічного профілю
  • Дасть змогу спілкування, обміну досвіду з іншими учасниками подібних проектів в Україні та за її межами
  • Дає змогу залучати до роботи науковців
  • Підвищить можливість науково-дослідницьких робіт, підготовки до участі в МАН
  • Дає змогу експериментальним шляхом доводити позитивний та негативний вплив різних чинників на життя і здоров’я людини
  • Завдяки практичній діяльності учнів в міні-лабораторії буде краще засвоюватися теоретичний матеріал природничих наук
  • Зоокуточок покращить емоційний стан, здоров’я учнів; виховуватиме любов до тварин, вміння доглядати їх, нести відповідальність за тих, кого приручили.

2.    Сучасний медичний кабінет з обладнанням

  • Створення сучасного медичного кабінету необхідне, оскільки відповідно до статистичних даних у школі є 80% дітей, які потребують санації.
  • Стоматологічний кабінет у школі – це зручно для батьків та дітей

Заболів у мене зуб
Я прийшов до школи 
Бо чекає мене тут
Лікар – стоматолог
Тут і зубчик полікують
І змастять коліно
І на радість мамі й тату
Буду я здоровим

•    Необхідне обладнання

  • Аромотерапія
  • Фітотерапія
  • Інгалятори
  • Кисневі коктейлі
  • Соляні лампи
  • Соляна шахта з фіточаєм
  • Стоматкрісло
  • Масажне крісло – ліжко

3.   Сучасний басейн + обладнання + масажний кабінет

  • Дотримано принцип «універсальності дизайну»
  • Басейн, створений для дітей з особливими потребами,  користуються всі учні
  • Медичний супровід та тренери з плавання
  • Різні види водного масажу: вертикальний та горизонтальний
  • Водні процедури сприятимуть профілактиці, лікування, релаксації
  • Організація дельфінотерапії
  • Водні процедури корисні різним категоріям дітей: з неврологічними захворюваннями, захворюваннями опорно-рухового апарату та інших нозологій
  • Плавання – найоптимальніший вид спорту, який впливає на всі системи і органи організму людини, тому наш проект досить важливий 

4.    Сучасний спортмайданчик  з різними зонами та обладнанням

  • Мета проекту – здоров’я дитини
  • Такий майданчик допоможе педагогу якісно та ефективно провести урок фізичного виховання, активно провести перерву, організувати активний відпочинок в позаурочний час
  • Оскільки в школі навчаються діти з особливими потребами, то на такому майданчику потрібно зробити зону для цих дітей, організувати для них різне спортивне обладнання
  • На нашому спортивному майданчику будуть обладнані різні зони для різних видів сорту та для загальнооздоровчих вправ 

Після створення проекту представники команд презентували його, після чого відбулося голосування за кращий проект - кращого проекту не визначено.

 

  

  

 

 

Душа дитини – жовтий соняшник,
До сонця тягнеться щомить,
Та на душі тоді лиш сонячно,
Коли нічого не болить,
Коли дитина загартована,
Здорова й сильна, не сумна,
Тоді наука їй – як золото,
А світ - як казка чарівна.
Плекаймо, вчителі, той соняшник,
Нехай здоровим він зроста,
Обличчям тягнеться до сонечка,
Корінням – вглиб землі вроста.
(Самохіна М.В.)

Завершила доповідь Малюкова О.А.

 

Викачати із сервера презентацію до 2 частини доповіді заступника директора з виховної роботи.

Уміння продовжувати життя - це, насамперед, уміння не скорочувати його. Олександр Богомолець


Основні цілі роботи по формуванню здорового способу життя: слайд

  • формування позитивної мотивації щодо здорового способу життя, культури здоров'я;
  • знайомство учнів з основами здорового стилю життя;
  • формування свого стилю здорового життя;
  • здійснення профілактичної роботи з негативними проявами;
  • формування теоретичних та практичних навичок здорового способу життя учнів;
  • формування творчої особистості, здібної до саморозвитку, самоосвіти і самоактуалізації

Критеріями формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя у дітей та підлітків можна вважати:

  • на рівні фізичного здоров'я дитина  повинна прагнути до фізичної досконалості,  загартованість організму, дотримання раціонального режиму дня, виконання вимог особистої гігієни, правильне харчування;

Що необхідно зробити педагогам: сформувати знання про організм людини як біологічну систему; органи та системи життєзабезпечення, їхні функції і здоровий стан; фізіологічна діяльність, біохімічні процеси і здоров'я; гігієну тіла; гігієнічні нормативи; рух і здоров'я; генетичне здоров'я; репродуктивне здоров'я; статеве виховання; профілактика венеричних хвороб і СНІДу; охорона здоров'я; культура харчування; фізична гармонія тіла;

  • на рівні  психічного здоров'я  дитина  повинна прагнути до гармонійних стосунків у соціумі

     Що необхідно зробити педагогам: забезпечити психологічний комфорт, враховуючи індивідуально-типологічні особливості дитини, її уявлення, емоції, свідомість; сферу пізнання; самосвідомість, самооцінку;  основні психічні процеси, стани і властивості, їхній вплив на здоров'я; мотивацію поведінки; психологія спілкування; стрес, психотравми; девіантну поведінку; шкідливі звички; 

  • на рівні духовного здоров'я дитина повинна узгоджувати загальнолюдські та національні морально-духовні   цінності

Що необхідно зробити педагогам: формувати пріоритетність загальнолюдських цінностей, позитивного ідеалу відповідно до національних та духовних традицій, працелюбність, відчуття прекрасного у житті, в природі, в мистецтві;

  • на рівні соціального здоров'я учень повинен бути адаптованим у соціумі громадянином

Що необхідно зробити педагогам:  сформовати громадянську відповідальність за наслідки нездорового способу життя, позитивно спрямовану комунікативність, доброзичливість у ставленні до людини, здатність до самоактуалізації, саморегуляції, самовиховання.

Нам необхідно перед учнями поставити мету - сформувати в учнів розумне ставлення до свого здоров'я, допомогти їм подолати шкідливі звички.
Колективу  школи необхідно організувати навчання з питань здорового способу життя так, щоб воно було системним і сприяло гармонійному розвитку психофізичних здібностей учнів. Головне, щоб була система, а  не обмежувалася робота до періодичного спрямування. 

У нашій роботі перш за все необхідно  передбачати:

  • по-перше, вивчення уявлень учнів про здоровий спосіб життя і розробки методів оцінювання здоров'я індивіда;
  • по-друге, формування свідомості і культури здорового способу життя;
  • по-третє, розробку методик навчання (форми та методи) учнів здоровому способу життя;
  • І як кінцевий результат - впровадити моніторинг  щодо питань з  даної теми.

Форми і методи роботи.

Серед форм і методів процесу формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя в нашій школі пріоритетна роль повинна належати активним методам, що ґрунтуються на демократичному стилі взаємодії  «вчитель-учень-родина».   До них належать: ситуаційно-рольова гра, соціально-психологічні тренінги, «мозковий штурм», метод аналізу соціальних ситуацій з морально-етичним характером, гра-драматизація, робота у великих та малих групах, метод проектів, проблемне навчання, демонстрація поведінки, навчальні ігри, навчання однолітків.

Учасниками цього процесу є:

  • усі вчителі школи;
  • медична служба;
  • психолого-соціалогічна служба;
  • керівники спортивних секцій, гуртків;
  • батьки;
  • організатори харчування;
  • відповідальні за охорону праці;

Нам необхідно створити и концептуальну модель системи формування здорового способу життя нашої школи. Перш за все це має бути урок, який зберіє здоров’я наших дітей.

Урок:

  • вологе прибирання та провітрювання;
  • техніка безпеки;
  • освітлення;
  • релаксаційна пауза;
  • психологічний клімат;
  • відповідність до віку учнів наявність шкільних меблів;
  • інтеграція знань про здоров’я в компоненти базових предметів.

Але модель має ілюструвати роботу всіх структурних підрозділів школи в напрямку формування високої культури здоров’я особистості наших учнів, де всі її складові повинні знаходитись  в тісній співпраці та взаємодії.

Зараз ми з вами спробуємо створити таку модель, яка би могла допомогти нашій школі стати Школою здорової дитини, Отже, це має бути певна взаємодія певних структурних одиниць, які безпосередньо мають вплив на дитину.

  1. Що необхідно зробити державі, аби  «Школа здорової дитини» могла активно працювати
  2. Як необхідно адміністрації формувати світогляду педагогів, аби вони успішно працювали в «Школі здорової дитини»; 
  3. Що необхідно робити класному керівнику, аби його учні прагнули до здорового способу життя;
  4. Як необхідно батькам виховувати дитину, аби у неї сформувати навички здорової дитини

І 4 команди педагогів спробували дати відповіді на поставлені запитання. 

 Приклади виконання вправ командами

 

1.    Що необхідно зробити державі, аби  «Школа здорової дитини» могла активно працювати

  • нормативна база;
  • створити матеріально-технічну базу в школі;
  • пропагувати здоровий спосіб життя;
  • забезпечення якісних медичних послуг;
  • створення умов для розвитку спорту;
  • створювати безкоштовні клуби, гуртки, секції;

 2.  Як необхідно адміністрації формувати світогляду педагогів, аби вони успішно працювали в «Школі здорової дитини»;

  • поновлення знань з питань ФЗСЖ;
  • проведення проблемних психолого-педагогічних семінарів;
  • висвітлення проблем ЗСЖ школи на педагогічних радах, засіданнях методичних об’єднань вчителів школи;
  • розробка та впровадження здоров’язберігаючих технологій в навчальний процес та позаурочну діяльність;
  • вивчення і використання передового досвіду, створення інформаційного банку даних;
  • робота спортивних секції  для педагогів школи
  • особистий приклад вчителя.

3. Що необхідно робити класному керівнику, аби його учні прагнули до здорового способу життя:

  • проведення години спілкування класного керівника з учнями на теми ФНЗСЖ;
  • організація дослідження здоров’я классу (медична служба);
  • проведення бесід з учнями про попередження дитячого травматизму та дотримання санітарно-гігієнічних вимог і техніки безпеки;
  • профілактика шкідливих звичок;
  • організація походів та екскурсій;
  • допомога психолого-соціологічної служби;
  • співпраця з професійними структурами;
  • співпраця з батьківською громадою;
  • власний приклад класного керівника.

4. Як необхідно батькам виховувати дитину, аби у неї сформувати навички здорової дитини:

  • забезпечення дитині умов, що сприяють здоровому способу життя;
  • участь батьків у плануванні щодо забезпечення комфортних умов навчання для своїх дітей
  • прийняття рішень та участь в облаштуванні шкільних приміщень;
  • проведення лекцій та бесід з проблем ЗСЖ на батьківських зборах (у співпраці із лікарями міста, проведення батьківського лекторію «Формування у дітей навичок ЗСЖ» психологоми школи);
  • участь батьківської громади у класних та шкільних спортивно-оздоровчих заходах;
  • організація здорового способу життя дома (харчування, активний спосіб життя, санітарно-гігієнічна безпека)


На жаль, здоровий спосіб життя займає поки далеко не перше місце в ієрархії потреб і цінностей дитини. Але,  якщо ми навчимо дітей з раннього віку цінувати, берегти і зміцнювати своє здоров'я і повинні особистим прикладом демонструвати здоровий спосіб життя, то можна сподіватися, що майбутні покоління будуть більш здорові і розвинуті не тільки особистісно, інтелектуально, духовно, а й фізично. І педагог у цьому процесу повинен бути особистим прикладом для дитини та його родини.

Лиректор школи С.П. Коріньовський підвів підсумки по першому питанню педагогічної ради та зачитав проект рішення педради.


Всім привіт!
Спеціалізована загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів № 8 вітає відвідувачів сайту.


Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Наша школа
Це цікаво!
Під землею виявлений Гігантський Океан, який в три рази більше всіх океанів на Землі Радимо прочитати
Україна надзвичайна! Перейти на блог
ТОП 9 Youtube каналів українською мовою з розвиваючим відео для дітей (для вчителів, батьків, учнів)
МОН пропонують відмовитись від «зубріння» в школі Читайте тут 
Освіта майбутнього: поступовий відхід в онлайн Читайте тут
Міносвіти схвалило зміни до навчальних програм для 9 - 11 класів Прочитати

Переможці конкурсу сайтів
Сайти вчителів школи знову відзначені на міському та обласному конкурсі освітніх сайтів.

Офіційний сайт школи - ІІ місце на міському конкурсі. Сайт початкової школи СЗШ № 8 - II місце в обласному конкурсі веб-сайтів. 

І місце в місті та ІІ місце в області: персональні сайти вчителя математики та інформатики Кравчук Г.Т. (перейти на сайт) та вчителя початкової школи Бігус І.М. Перейти на сайт.

ІІІ місця: в області - персональний сайт вчителя світової літератури Шенькарук А.В., (перейти на сайт) в місті - персональні сайти вчителя хімії Мороз Л.О.(перейти на сайт), та вчителя початкових класів Атаманюк Н.В.(перейти на сайт). Сайт "Інклюзивна освіта" Атаманюк Н.В. в області - 4 місце.

Серед учнівських проектів отримали дипломи сайти "Вивчаємо інформатику" (перейти на сайт), "Моя Україно" (перейти на сайт), електронний посібник "Художня культура. 11 клас" (перейти на сайт)

«Методичний портал»


Copyright MyCorp © 2017
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz