Меню сайту
Категорії розділу
Пошук

Каталог - Сайти шкіл та освітніх закладів

Географія

Проблемне навчання на уроках географії

Проблемне навчання у викладанні географії має велике значення, оскільки зміст географії у школі є надійною основою у використанні цього виду навчання.

Проблемна ситуація – це психологічний стан інтелектуального утруднення, яке виникає в учня, якщо він не може пояснити новий факт за допомогою знань, які він має, або виконати відому дію знайомими йому способами. Тут виникає потреба активно думати, відповідати на запитання «чому?». Потреба породжує мотив, що спонукає учнів думати і діяти, виникає інтерес. У цьому і полягає сутність проблемного навчання.

Дослідники виділяють чотири рівні проблемності:

  1. Учитель сам ставить проблему (завдання) і сам її розв’язує при активному слуханні й обговоренні учнями. Для цього рівня відносять проблемний виклад.
  2. Учитель пропонує розв’язати проблему, а учні самостійно, або під керівництвом вчителя розв’язують її, використовуючи частково-пошуковий метод. Учні не мають зразка, вони самостійно думають, шукають відповідь.
  3. Учень пропонує проблему, учитель допомагає її розв’язати.
  4. Учень ставить проблему і сам її розв’язує.

Рівні, за якими учні можуть розв’язати проблеми і ситуації, обирає вчитель. Не обов’язково виконувати завдання за всіма рівнями, треба обирати один, другий, тобто підходити до виконання вибірково, чому й називається інколи це проблемним підходом.

Три останні рівні дослідницького плану, тому проблемне навчання – це навчання, яке сприяє розв’язанню нестандартних завдань, при цьому учні засвоюють нові географічні знання і набувають вмінь і навичок творчої діяльності.

Приклади постановок проблеми на уроках географії записані на відео і презентовані на педагогічній раді. Пропоную світлини з різних уроків, де учні самі пропонують проблему та шляхи її вирішення 

 

  

 

До недоліку належать труднощі, які відчувають учні, виконуючи окремі завдання, на що відводиться значно більше часу, ніж при традиційному навчанні.

І все ж таки проблемне навчання має великі переваги перед традиційним. Головне, воно відкриває великий простір для розвитку уяви, спостережливості, активізації мислення і пізнавальної діяльності в цілому; розвиває самостійність – основний критерій проблемності, відповідальність, ініціативність, нестандартність мислення, обережність і рішучість тощо.

Важливою умовою проблемного навчання є забезпечення міцності одержаних географічних знань, тому що вони добуваються в самостійній діяльності. А якщо учень не розв’язав проблемної ситуації за відведений йому час, то він доведе цю справу до кінця пізніше. Учень постійно думає про це завдання і зрештою виконує його. Саме через складність і наявність перешкод для виконання завдання у нього формуються прагнення здобути міцні знання, навички і вміння.

Вчитель географії Цепко О.О.

Мультимедійні технології на уроках географії

База Даних "Географія України"

Спільний проект вчителя географії Цепко О.О., вчителя інформатики Кравчук Г.Т. та учнів випускного класу.

Географія України в таблицях, схемах, діаграмах, малюнках, характеристиках тощо.

Викачати із сервера

Географія країн світу.

Учнівським проектом керувала вчитель географії Цепко О.О.  Ось кілька навчальних презентацій до уроків






Всім привіт!
Спеціалізована загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів № 8 вітає відвідувачів сайту.


Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Наша школа
Це цікаво!
Під землею виявлений Гігантський Океан, який в три рази більше всіх океанів на Землі Радимо прочитати
Україна надзвичайна! Перейти на блог
ТОП 9 Youtube каналів українською мовою з розвиваючим відео для дітей (для вчителів, батьків, учнів)
МОН пропонують відмовитись від «зубріння» в школі Читайте тут 
Освіта майбутнього: поступовий відхід в онлайн Читайте тут
Міносвіти схвалило зміни до навчальних програм для 9 - 11 класів Прочитати

Переможці конкурсу сайтів
Сайти вчителів школи знову відзначені на міському та обласному конкурсі освітніх сайтів.

Офіційний сайт школи - ІІ місце на міському конкурсі. Сайт початкової школи СЗШ № 8 - II місце в обласному конкурсі веб-сайтів. 

І місце в місті та ІІ місце в області: персональні сайти вчителя математики та інформатики Кравчук Г.Т. (перейти на сайт) та вчителя початкової школи Бігус І.М. Перейти на сайт.

ІІІ місця: в області - персональний сайт вчителя світової літератури Шенькарук А.В., (перейти на сайт) в місті - персональні сайти вчителя хімії Мороз Л.О.(перейти на сайт), та вчителя початкових класів Атаманюк Н.В.(перейти на сайт). Сайт "Інклюзивна освіта" Атаманюк Н.В. в області - 4 місце.

Серед учнівських проектів отримали дипломи сайти "Вивчаємо інформатику" (перейти на сайт), "Моя Україно" (перейти на сайт), електронний посібник "Художня культура. 11 клас" (перейти на сайт)

«Методичний портал»


Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz